24 hodín Le Mans opäť pre Porsche, Konôpkov tím preteky dokončil

Jubilejný 85. ročník najslávnejších vytrvalostných motoristických pretekov sveta 24 hodín Le Mans ovládlo Porsche – tretíkrát po sebe, celkovo devätnástykrát. Posádka s číslom 2: Timo Bernhard, Earl Bamber a Brendon Hartley s modelom 919 Hybrid absolvovala 367 kôl a zvíťazila v kráľovskej kategórii LMP1.

Hodinu pred uplynutím časového limitu predstihlo dovtedajšieho lídra – trio Che­‑pin Tung, Thomas Laurent a Oliver Jarvis na vozidle LMP2 Oreca 07 – Gibson z tímu Jackie Chan DC Racing.

Ešte štyri hodiny pred koncom viedlo s pohodlným náskokom Porsche č. 1, ale potom stratilo výkon a preteky nedokončilo.

„Bolo to neskutočné. Tieto preteky sú vždy ako na hojdačke, celý tím vyvinul neuveriteľné úsilie, zapamätám si to do konca života,“ neskrýval radosť Hartley, pre ktorého to bol premiérový triumf na okruhu La Sarthe.

„Bolo to šialené. Keď som počul, ako nám rupol motor, myslel som si, že je koniec. Mechanici to však dali do poriadku. V týchto pretekoch zvíťazíte, iba ak naozaj chcete,“ doplnil kolegu Bamber.

Toyota mala problémy

Toyote šťastie opäť neprialo, keď technické problémy odstavili prakticky všetky tri prototypy TS050 – Hybrid. Najprv zlyhala spojka dovtedy vedúcej Toyote č. 7, vzápätí sa „deviatka“ dostala do kolízie s ďalším vozidlom, praskla jej pneumatika a následne jej zlyhala pohonná jednotka.

Tretie vozidlo japonskej automobilky s číslom 8 sa s technickými patáliami borila prakticky od začiatku, napokon však dokončila preteky a obsadila celkovú 9. priečku.

Najpočetnejšiu kategóriu LMP2 získala spomenutá posádka Tung, Laurent, Jarvis, ktorá absolvovala 366 kôl, v absolútnom hodnotení obsadila druhé miesto.

Trio Nelson Piquet, David Heinemeier Hansson a Mathias Beche s modelom Oreca 07 – Gibson z tímu Vaillante Rebellion zaostalo o dve kolá a skončilo celkovo na tretej priečke.

Medzi LMP2 sa predstavil aj prvý slovenský tím v Le Mans ARC Bratislava. Jazdcov Miroslava Konôpku, Holanďana Rika Breukersa a Lotyša Konstantinsa Calka od začiatku trápili technické problémy na ich Ligieri JSP217 – Gibson, napokon sa s nimi však dokázali vysporiadať a preteky dokončili v celkovom hodnotení na 46. mieste, keď odjazdili 313 kôl. V rámci LMP2 obsadili 20. priečku.

Konôpka plakal od šťastia

„Keď som videl šachovnicovú vlajku, prebehli mi v pamäti všetky tie roky úsilia. Pamätám si, keď plakali Nemci, keď som s nimi jazdil v Le Mans v roku 2010. Ja plačem práve teraz, som neskutočne šťastný.

Vďaka patrí najmä mechanikom. Nebolo to ani tak o našich jazdeckých schopnostiach, ale o mechanikoch. Na začiatku sme mali neskutočné problémy, stratili sme viac ako hodinu, ale napokon sme v cieli a je to úžasné,“ povedal po pretekoch Konôpka.

Jeho stajňa ARC Bratislava sa stala prvá z krajín strednej Európy, ktorá pri premiére na 24 hodín Le Mans dokončila preteky.

Miroslav Konôpka

Medzi profesionálnymi posádkami automobilov špecifikácie GTE s 339 kolami zvíťazili Darren Turner, Jonathan Adam a Daniel Serra na Aston Martine VANTAGE.

O triumfe rozhodli až v záverečnom kole, keď sa dostali pred tím Corvette Racing, ten napokon skončil tretí za stajňou Ford Chip Ganassi Team UK.

V kategórii GTE Am, v ktorej sa profesionáli striedajú s amatérmi, triumfoval tím JMW Motorsport s jazdcami Robertom Smithom, Willom Stevensom a Driesom Vanthoorom na Ferrari 488 GTE.

jur, foto: SITA, archív

Tento článok je súčasťou týždenníka ŠPORT žurnál 22

ŠPORT žurnál 22

Predplaťte sa ŠPORT žurnál a nevynechajte už ani jedno číslo. Všetko podstatné zo športu vám prináša ŠPORT žurnál!

Predplatné ŠPORT žurnál

You may also like...