
Šéf slovenskej najvyššej hokejovej súťaže Richard Lintner sa dnes pre portál sport.sk vyjadril k účinkovaniu HC Slovan Bratislava v nadnárodnej KHL. Okrem iného povedal, že by Slovan mal prestať hrať nezmyselné zápasy v KHL a vrátiť sa do slovenskej ligy, kam patrí.
Tieto slová nenechali dlho čakať na reakciu generálneho manažéra HC Slovan Bratislava Maroša Krajčiho. Jeho stanovisko zo stránky hcslovan.sk uverejňujeme v plnom znení:
Na tému značky, produktu a budúcnosti HC Slovan Bratislava sa majú právo a plnú legitimitu vyjadrovať jeho majitelia, akcionári, zamestnanci a niekoľko stotisíc fanúšikov, z ktorých mnohí majú s klubom celoživotný vzťah.
Nerozumiem však, odkiaľ si toto právo vzal Richard Lintner, ktorý s naším klubom nikdy nemal a nemá absolútne nič spoločné, azda okrem pravidelných žiadostí o voľné alebo zľavnené VIP-kové vstupenky, aby si mohol pozrieť vypredané zápasy Slovana v KHL.
Azda práve a iba preto možno ospravedlniť spôsob, akým svojimi vyjadreniami v dnešnom článku na portáli sport.sk podceňuje fanúšikov Slovana a robí z nich doslova hlupákov. Ja však dnes nemám náladu, aby som mu tieto komentáre ospravedlnil. Naopak, rád by som ho upozornil, že:
- na údajne “nezmyselných” zápasoch Slovana v KHL v čase, keď už klub nemohol reálne pomýšľať na play off, bolo viac divákov, ako na všetkých zápasoch Tipsportligového kola tesne pred vyvrcholením základnej časti,
- súboje s tímami KHL zo 7 rôznych krajín, ktorých podľa Lintnera fanúšikovia Slovana ani poriadne nepoznajú, priniesli Slovanu a Bratislave zvýšenie priemerných návštev približne o 3 000 divákov na zápas a hodnotu vstupeniek reálne zdvojnásobili až strojnásobili oproti cene, ktorú Slovan mohol pýtať počas pôsobenia v extralige,
- KHL je dnes špičková globálna liga aj z hľadiska marketingu a priepasť v kvalite v porovnaní so slovenskou najvyššou súťažou sa – napriek Lintnerovým nepopierateľným snahám – každým rokom zväčšuje. KHL dnes nerieši čisté siete na bránkach, dresy bez reklám a mantinely bez čmúh od pukov, ale globálny predaj TV práv, prienik na nové silné sponzorské trhy a prístup partnerov klubov na ruské a ďalšie trhy na princípe B2B,
- prečo by mal fanúšik Slovana vymeniť kultúrne a tolerantné prostredie arén v Petrohrade, Moskve, Jaroslavle, Ufe, Kazani, Omsku a inde, kde hráčov po každom zápase vytlieskajú, za ziapanie lúzy na akože “derby zápasoch” na slovenských zimákoch, kde aj päť rokov po odchode Slovana z extraligy je najpopulárnejším skandovaním “HC Slovan sk….ná Bratislava”?
- pri neustálom vyplakávaní o skorom konci sezóny pre Slovan sa akosi zabúda na to, že hráči Slovana odohrali v tejto sezóne prvý reálny zápas už 27. júla, prvý súťažný zápas v sezóne dobrých 20 dní skôr, ako začínajú európske ligy vrátane slovenskej, a v polovici februára majú na svojom konte vyše 70 odohraných zápasov, t.j. viac, ako bude mať väčšina klubov v európskych ligách v polovici marca. A napriek historicky najväčšej maródke ich neodohrali len tak hocijako: 85 bodov a 29 víťazstiev by Slovanu stačili na playoff vlani, i v tejto sezóne vo Východnej konferencii.
predseda predstavenstva a generálny manažér
HC SLOVAN Bratislava a.s.
