Domov AUTO - MOTO Šialený záver VC: Hamilton vyhral na troch kolesách

Šialený záver VC: Hamilton vyhral na troch kolesách

Nový ročník F1 ešte len začal a už to opäť začína byť poriadna nuda. Tak ako už dvakrát v tejto sezóne, zo štyroch pretekov, na VC Anglicka bol opäť najrýchlejším jazdcom štartového poľa Brit Lewis Hamilton. Najzaujímavejším javom na trati tak boli pneumatiky monopostov.

Už v kvalifikácii na nedeľnú Veľkú cenu ukázali monoposty Mercedes, že ani v tejto sezóne konkurenciu mať nebudú. Pole position si po tretíkrát v rade vyjazdil úradujúci šampión Lewis Hamilton.

Jeho tímový kolega Valtteri Bottas štartoval z pozície hneď vedľa neho. Najzaujímavejší bol záver pretekov, kedy nápor monopostov nevydržali pneumatiky hneď viacerým jazdcom.

Medzi nimi aj suverénne jazdiacemu Hamiltonovi, ktorý sa tak v záverečnom kole poriadne zapotil a napokon zvíťazil len vďaka výraznému náskoku na čele. Hamilton napokon dokázal zvíťaziť systémom štart-cieľ, hoci do cieľa prišiel na troch funkčných pneumatikách.

Podobný kúsok sa nepodaril jeho tímovému kolegovi. Bottas síce útočil na druhé miesto, no vinou defektu o body prišiel a v cieli ho klasifikovali až na 12. mieste.

Okrem jazdcov Mercedesu nevydržala pneumatika ani Carlosovi Sainzovi a stajňa Red Bull informovala, že pneumatika ich jazdca Maxa Verstappena vydržala len len a zistili na nej až 50 rezov.

Verstappen sa však napokon tešil z druhého miesta. Stupne víťazov doplnil Monačan Charles Leclerc jazdiaci na Ferrari.



Lewis Hamilton vyhral v Silverstone už 7 pretekov, čo sa žiadnemu inému jazdcovi v histórii nepodarilo. Už najbližší víkend je na tomto istom okruhu naplánovaná ďalšia Veľká cena, ktorá bude venovaná 70. výročiu seriálu F1.

Pirelli pneumatiky preverilo

Dodávateľ pneumatík, spoločnosť Pirelli, začala hneď po pretekoch konať. Jej cieľom bolo prešetriť dôvod zlyhania pneumatík ešte pred najbližšou Veľkou cenou.

Podľa pôvodných dohadov na pneumatiky, najmä tie, ktoré boli na trati viac ako 38 kôl, bol vyvinutý príliš veľký nápor. Nevylúčili tiež, že defekty mohli spôsobiť aj úlomky monopostu Kimiho Raikonena, ktorý počas pretekov havaroval.

Z vyšetrovania napokon vyplynulo, že prasknuté pneumatiky u viacerých pretekárov boli následkom určitých individuálnych okolností, ktoré viedli k extrémne dlhému použitiu druhej kolekcie pneumatík.

Aby sa niečo podobné už neopakovalo, mechanici pripravili pretekárom o stupeň mäkšiu zmes. „Mal by sa zvýšiť tlak vzduchu v pneumatikách a tým sa zníži namáhanie konštrukcie. Ďalšiu sériu defektov v závere pretekov si už nemôžeme dovoliť,“ vysvetlili talianski odborníci.

sam, foto:SITA

Načítať viac podobných článkov
Načítať viac od autora Admin
Načítať viac v kategórii AUTO - MOTO
Komentáre sú uzavreté

Pozri tiež

Potrestaný Hamilton si musí na rekord počkať

Lewis Hamilton zatiaľ nevyrovnal rekord Michaela Schumachera 91 víťazstiev na veľkých cená…